DOLAR

36,0620$% 0.03

EURO

37,3924% -0.01

STERLİN

44,9219£% 0.09

GRAM ALTIN

3.347,13%-0,30

BİST100

9.882,79%0,38

BİTCOİN

3454834฿%-2.35497

İmsak Vakti a 02:00
Samsun HAFİF KAR YAĞIŞLI
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Trafik sigortası sisteminde büyük bir değişikliğe gidiliyor

Trafik sigortası sistemin de köklü bir değişikliğe gidiliyor.. Trafik sigortası fiyatları bu yeni düzenleme de düşecek mi? İşte detaylar..

Trafik sigortasında önemli bir değişim süreci başlamak üzere. 2023 yılında trafik sigortası şirketleri toplamda 13 milyar lira zarar bildirirken, 2024’te bu zararın 20 milyar lirayı geçmesi bekleniyor.batikent escort

Sigorta sektörü, uzun zamandır devletin belirlediği trafik sigortası primlerinin yetersizliğinden şikayetçi, bu durum sektördeki temsilcilerinin tarifelerin serbestleştirilmesi talebini artırdı.

Hürriyet gazetesinde yer alan bir habere göre, trafik sigortasındaki bu sorunların çözümü için yeni bir sistem önerilmekte.

Önerilen Haber; Halkbank anında 100 Bin Lira değerinde düşük faizli kredi kampanyası başlattı

Bu sistem, özellikle bedeni hasar tazminatları için kamu tarafından oluşturulacak bir havuzun kurulmasını öngörüyor. Kamu tarafından kurulan bu havuz, vefat ve sakatlık tazminatlarının ödenmesinde rol alacak.

Sigorta şirketleri, sattıkları poliçelerden alınan bedeni hasar priminin %50 ila %80’ini bu havuza devredecek. Oranlar, sigorta şirketlerinin mali yapısına bağlı olarak değiştirilecek.

Yeni düzenleme sayesinde sigorta firmalarının bedeni tazminat ödeme yükümlülüğü kalkacak ve böylece şirketler, yalnızca maddi hasarları karşılama sorumluluğuna sahip olacak.

Uygulamanın 2025 yılının ortalarında hayata geçirilmesi planlanıyor. Mevcut sistemde, bedeni hasar tazminatları sigorta şirketleri tarafından karşılanmakta ve 2024’ün ilk yarısında ödenecek 4,5 milyar liralık bedeni hasarın 3,5 milyar liralık kısmı ise hâlâ mahkemelerde davalık duruyor.

Bu durum, şirketler ve vatandaşlar arasında uzun süren davalara yol açmakta ve maliyetleri artırmaktadır.

Trafik sigortasında yaşanan bu köklü değişiklikler, sektördeki dengelerin yeniden şekillenmesine zemin hazırlayabilir.

Sizce bu sistem ekonomi açısından kullanıcılara nasıl bir etki oluşturacak?

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.

Sıradaki haber:

Kredi kartı asgari ödeme tutarı yarıya indi

HIZLI YORUM YAP